вівторок, 10 травня 2022 р.

Інструменти та методи формувального оцінювання в діяльності вчителя математики

 

06 травня 2022 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти в режимі відеоконференції на платформі Google Meet для учителів математики області проведено методичний дискурс «Інструменти та методи формувального оцінювання в діяльності вчителя математики». Активно долучились до проведення заходу вчителі пілотних класів закладів загальної середньої освіти області. Загалом участь у заході взяли 69 учителів математики.

Мета  проведення заходу полягала у  поглибленні науково-теоретичної та практичної підготовки педагогів  у питаннях оцінювання навчальних досягнень та  наскрізних умінь школярів, побудові ефективних стратегічних траєкторій розв’язування професійних завдань. Актуальність  заходу з даної теми також зумовлена тим, що на сучасному етапі питання поступу та рівня сформованості ключових компетентностей, наскрізних умінь учнів набуває пріоритетної ваги, однак ще не достатньо вивчено та впроваджено в шкільну практику.

Система оцінювання здобувачів освіти — частина внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі. У її основі формування ключових компетентностей учнів та врахування рівня їхніх навчальних досягнень, що забезпечує позитивний підхід. В ході розробки системи освіти педагогічні працівники орієнтуються насамперед на вимоги, яким вона має відповідати. Зокрема, чи спрямована система освіти на розвиток учня, чи є вона відкритою, об’єктивною, чи мотивує й заохочує здобувачів освіти випробовувати різні способи досягти результату без ризику отримати за це негативну оцінку? Вичерпні відповіді на ці запитання отримали учасники методичного дискурсу від доповідачів.  

Методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу технологій та фізичної культури ТОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна зупинилась на сучасних підходах до оцінювання  в НУШ, розглянула  компоненти системи оцінювання здобувачів освіти з математики, охарактеризувала інструменти та методи формувального оцінювання в роботі сучасного вчителя.

Юречко Надія Мирославівна, учитель математики Тернопільської  ЗОШ І-ІІІ ступенів № 16 імені В. Левицького, учитель – методист,  представила учасникам практичний досвід оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з математики в пілотному класі НУШ, зокрема в умовах дистанційного навчання. Вчителька ознайомила учасників методичного дискурсу із організацією формувального та підсумкового оцінювання, способами заповнення свідоцтва досягнень.  Надія Мирославівна  поділилась цікавими ідеями проведення оцінювання поступу та сформованості умінь учнів з допомогою платформи «Єдина школа».

Про виклики, труднощі  в питаннях оцінювання та можливими підходами до їх  розв’язання  поділилась з учасниками методичного дискурсу Зубик  Валентина Зіновіївна, учитель математики  Теофіпільського ЗЗСО І-ІІІ ст. та Козівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 (за сумісництвом) . Валентина Зіновіївна ознайомила вчителів із системою оцінювання учнів 5 класу за новим Державним стандартом базової середньої освіти.  Вчителька зупинилася на рівневому оцінюванні, представила досвід оцінювання учнівських робіт, зокрема  проєктів та творчих доробок за допомогою формувального оцінювання.

В ході проведення методичного дискурсу вчителі математики області ознайомились із практиками оцінювання навчальних досягнень учнів на прикладах вітчизняного та світового досвіду, також розглянули сучасні інструменти для проведення формувального та підсумкового оцінювання.

Організатори заходу сподіваються, що вчителям стане в нагоді  отриманий теоретичний та практичний досвід, нові методи та окремі нестандартні підходи до проведення оцінювання навчально-пізнавальної діяльності учнів у розрізі сучасних вимог, зокрема на засадах формувального оцінювання.

Матеріали методичного дискурсу представлено у віртуальному методичному кабінеті «Педагогічна майстерня математики».















Немає коментарів:

Дописати коментар