Історія
у сучасній українській школі є не лише навчальною дисципліною, а має також
світоглядну та виховну функції. Локальна (місцева) історія повинна відігравати
роль основи, на якій базується виклад історичного матеріалу, важливого для
навчання і виховання учнів.
26 червня 2024 року в Тернопільському обласному
комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) відбулося
засідання за круглим столом «Вивчення
локальної історії у Новій українській школі». До участі в обговоренні
цієї теми під час засідання долучилися науковці, консультанти центрів
професійного розвитку педагогічних працівників та учителі історії закладів загальної
середньої освіти Тернопільської області. Загалом — понад 40 учасників.
Місце
і роль локальної історії у навчанні історії та
національно-патріотичному вихованні в Новій українській школі оцінив у своєму
виступі Іван
Ярославович Букавин, методист ТОКІППО з історії, правознавства та громадянської
освіти. Також він охарактеризував можливості для вивчення історії рідного краю у навчальних програмах
Нової
української школи, зокрема в оновленій Типововій освітній програмі для 5-9 класів
закладів загальної середньої освіти.
Учитель історії Заліщицької державної гімназії,
заслужений вчитель України Василь Григорович Дяків охарактиризував зміни
запропоновані МОН України до Типовової освітньої програми для 5-9 класів та
оцінив перспективи для вивчення історії рідного краю у майбутньому
Досвідом організації історико-краєзнавчої дослідницької роботи в школі та учитель Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів № 22, кандидат історичних наук Богдан Михайлович Гринюка. Цікаво що
Богдан Михайлович доєднався до круглого столу безпосередньо з території історико-культурного
заповідника «Давній Пліснеськ», науковий співробітник
якого він працює вже багато років.
З сучасною методикою викладання
локальної (місцевої) історії, рекомендаціями щодо планування роботи у новому
2024/2025 навчальному році, ознайомив учасників круглого столу
Іван Ярославович Букавин. Він також надав
поради щодо використання сучасного навчально-методичного забезпечення викладання тем з історії
Тернопільщини у шкільних курсах історії.
Про роль екскурсійної роботи, значенні пам’яток
історико-культурної спадщини Тернопільщини у навчанні локальної історії,
висловився у
своєму виступі Олег Володимирович Миць, фахівець лабораторії STEM-освіти
ТОКІППО.
Після обміну думками учасники засідання за круглим
столом ознайомилися із попередніми результатами опитування вчительства щодо
вивчення історії рідного краю у школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар