четвер, 12 травня 2022 р.

Засідання проблемної групи учителів математики «Педагогічні кейси в професійній діяльності вчителя математики НУШ»

         


 12 травня 2022 року в режимі онлайн-зв’язку  в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулось засідання проблемної групи учителів математики області «Педагогічні кейси в професійній діяльності вчителя математики НУШ» з теми «Педагогічні кейси в професійній діяльності сучасного вчителя. Кейс-метод у практиці роботи вчителя математики НУШ».  Мета засідання полягала в розв’язанні проблем навчання математики та удосконаленні педагогічних підходів до її викладання, ознайомленні з сучасними методами навчання математики, зокрема кейс-методом, який набирає дедалі більшої популярності у закладах освіти області. Активно долучились до роботи засідання вчителі пілотних класів закладів загальної середньої освіти області.

        

Методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Іванюк Тетяна Георгіївна ознайомила учасників проблемної групи з формами  та класифікацією кейс-методів. Кейс-метод тлумачиться як метод навчання, що використовує опис (демонстрацію) та аналіз реальних педагогічних ситуацій з метою формування у вчителів певного досвіду вирішення проблем у професійно-педагогічній діяльності. Використання даних методів у навчанні сприяє розвитку в учнів самостійного мислення, уміння вислуховувати і враховувати альтернативну точку зору, аргументовано вести дискусію. За допомогою цього методу учні мають можливість проявити й удосконалити аналітичні та оціночні навички, навчитися працювати в команді, знаходити найбільш раціональне рішення по­ставленої проблеми.


Учасники проблемної групи ознайомились як за допомогою кейс-методу застосувати теоретичні знання до вирішення практичних завдань. У більшості випадків вчителі не звертають увагу на стратегію взаємодії та її планування в навчальному процесі, однак злагоджена співпраця між учасниками є не менш важлива, ніж опанування конкретними знаннями. Мова йшла не лише про предметні але й, зокрема, про наскрізні уміння та навички школярів.

         Тетяна Георгіївна привернула увагу учасників заходу до основних засад методології кейс-технології та можливих шляхів її впровадження в практику діяльності учителя математики. Дані підходи застосовують в сучасних закладах освіти з метою покращення якості навчання та підвищення ефективності процесу засвоєння матеріалу під час вивчення нової теми, реалізації навчального проєкту, впровадження між предметної інтеграції тощо.

Учасники заходу розглянули питання використання ігрових кейс-методів у процесі навчання  математики, ознайомились із підходами використання завдань з логічним навантаженням на різних етапах  проведення уроку. Під час проведення онлайн-засідання вчителі активно спілкувалися у чаті, обмінювались думками, що сприяло злагодженій роботі та ефективному зворотному зв’язку.

Вчителі математики Штокало Марія Леонідівна (Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов) та Антимис Тетяна Петрівна (Острівська ЗОШ І-ІІІ ст.)  висловили пропозиції щодо підготовки рекомендацій для організації роботи за модельними  навчальними програмами з математики для 5 класів  НУШ й підтримали ідею розробки тематичних кейсів для викладання математики у адаптаційному періоді в класах НУШ.  Учасники проблемної групи  обговорили шляхи надання практичної допомоги  вчителям математики області в  розв'язанні першочергових  завдань у впровадженні нового Державного стандарту базової середньої освіти; попередженні труднощів, які можуть виникнути у практичній діяльності; розв’язанні проблем викладання математики засобами технології кейсів, підготовки методичних кейсів для стимулювання активності вчителів у впровадженні ситуативної методики в навчальний процес з математики, формуванні особистісних якостей та компетентностей, позитивної мотивації.

Матеріали засідання проблемної групи учителів математики розміщено у віртуальному методичному кабінеті  «Педагогічна майстерня математики».

Немає коментарів:

Дописати коментар