середа, 26 червня 2024 р.

Критичне мислення як вимога часу

 

В умовах упровадження реформи освітньої галузі за Концепцією Нової української школи спільним для формування усіх ключових предметних компетентностей школярів є наскрізне уміння критично мислити. Під час широкомасштабної агресії проти України уміння критично мислити стало важливим і для дітей, і для дорослих.

  З метою надання педагогічним працівникам науково-методичної допомоги з актуальних питань формування критичного мислення під час викладання історії, правознавства та громадянської освіти впродовж 2024 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) працює проблемна група «Теорія та практика розвитку критичного мислення».

   

26 червня 2024 року відбулося відкрите онлайн-засідання проблемної групи вчителів історії, правознавства та громадянської освіти, доєднатися до якого мали змогу всі вчителі відповідного фаху закладів загальної середньої освіти Тернопільської області, зацікавлені цією темою. Загалом у засіданні взяли участь понад 30 педагогів.

   

Розкривши значення критичного мислення в інноваційних стратегіях в освіті, засідання розпочав Іван Ярославович Букавин, методист ТОКІППО з історії, правознавства та громадянської освіти.

  Теоретичні та практичні аспекти розвитку критичного мислення як необхідної складової компетентностей учасників освітнього процесу


представила Оксана Володимирівна Городецька, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО. Також вона організувала для учасників проблемної групи інтерактивні вправи з формування критичного мислення, які варто використовувати і в процесі навчання учнів історії, правознавства та громадянської освіти.

 

З критичним мисленням як ознакою свідомого громадянина та можливостями, які надає критичне мислення для наукового осмислення минулого, ознайомив педагогів Іван Ярославович Букавин.

  Сучасні алгоритми роботи для здійснення критичного аналізу історичного джерела презентував Олег Володимирович Миць, фахівець лабораторії STEM-освіти ТОКІППО. Він навів цікаві приклади, які доводять потребу у критичному підході до інформації, що ії подають історичні джерела.

  Проблемна група вчителів історії, правознавства та громадянської освіти «Теорія та практика розвитку критичного мислення» продовжить свою роботу у новому 2024/2025 навчальному році.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар