середу, 27 квітня 2022 р.

Професійні компетентності учителя математики в умовах впровадження НУШ: теорія і практика

 

Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 27 квітня 2022  року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet  проведено семінар «Професійні компетентності учителя математики  в умовах впровадження НУШ: теорія і практика». Шістдесят п’ять вчителів математики області долучились до заходу. У проведенні семінару активну участь взяли науковці Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти та  вчителі математики закладів освіти Тернопільської області – учасники інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».


Методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна привернула увагу педагогів до професійних компетентностей учителя нової української школи. Тетяна Георгіївна охарактеризувала загальні компетентності та трудові функції вчителя відповідно Професійному стандарту вчителя закладу загальної середньої освіти, зупинилась на інформаційно-комунікаційній та медіакомпетентності  педагогів. Також методист акцентувала увагу на індикаторах сформованості  компетентностей освітян. 

Одним із напрямів інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є система навчання STEM, завдяки якій учні розвивають логічне мислення, наукову та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками. Із шляхами упровадження елементів STEM-освіти в навчальний процес з математики та з метою формування ключових компетентностей школярів ознайомила учасників заходу доцент кафедри змісту і методик навчальних

предметів ТОКІППО, кандидат педагогічних наук
  Олексюк Олеся Романівна.  Науковець зазначила підходи до оволодіння STEM-методів, у центрі уваги яких знаходиться практичне завдання або проблема, зауважила на впровадження міжпредметної інтеграції на основі інформаційних технологій та важливості формування інноваційного стилю мислення.

 Городецька Оксана Володимирівна, доцент кафедри менеджменту та методології освіти ТОКІППО, кандидат педагогічних наук, ознайомила учителів математики із основами медіакомпетентності як основи професійної майстерності вчителя НУШ.   Оксана Володимирівна наголосила на важливості інформаційної гігієни в час війни, привернула увагу педагогів до розуміння принципів медіаграмотності, усвідомлення значущості критичного мислення для життєдіяльності учнів; створення комунікаційно-безпечного середовища; координації дій усіх учасників освітнього процесу. Педагоги отримали вичерпну та змістовну інформацію щодо формування інфомедіаграмотності.

Юречко Надія Мирославівна, учитель математики Тернопільської  ЗОШ І-ІІІ ступенів № 16 імені В. Левицького, учитель – методист,  представила учасникам практичний досвід організації навчання математики в пілотному класі НУШ, зокрема в умовах дистанційного навчання. Надія Мирославівна  зауважила на мотиваційну складову у навчанні математики як важливий компонент досягнення обов’язкових результатів пізнавальної діяльності школярів. Вчителька ознайомила учасників семінару із практичним досвідом організації уроків, зокрема вивчення нового  матеріалу геометричного змісту.   Надія Мирославівна  поділилась цікавими ідеями проведення оцінювання навчальних досягнень учнів з допомогою платформи «Єдина школа».

З особливостями навчання математики, зокрема про виклики, труднощі та їх розв’язання  в 5 пілотному класі поділилась з учасниками семінару Зубик  Валентина Зіновіївна, учитель математики  Теофіпільського ЗЗСО І-ІІІ ст. та Козівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 (за сумісництвом) . Валентина Зіновіївна представила педагогам досвід роботи з організації навчання за авторською модельною програмою Істера О.С. та навчально-методичним забезпеченням до неї. Вчителька зупинилася на вивченні окремих тем, а саме текстових задач та представила учнівські роботи, як от: проєкти, творчі доробки, летбуки.

В ході проведення семінару вчителі отримали вичерпні відповіді на численні запитання, які стосувались форм організації навчального середовища, навчально-методичного забезпечення вивчення математики в адаптаційному періоді НУШ, щодо проведення оцінювання.

Організатори  привернули увагу учасників до першочергових завдань  в напрямку реалізації завдань НУШ, обговорили напрями співпраці з питань реалізації державної політики з розвитку шкільної математичної освіти області та виробили ряд рекомендацій.


Немає коментарів:

Дописати коментар